Časté dotazy

Jsme specializovaná společnost zaměřená na školení práce ve výškách, kontroly OOPP (osobních ochranných prostředků proti pádu) a prodej vybavení pro bezpečnou práci ve výškách prostřednictvím e-shopu.

Naše kancelář je na adrese Sokolovská 961/260 (naproti Divadlu Gong a nikoliv na Palmovce, kam to navigují Google mapy). Praktická část školení probíhá v tréninkovém centru na lezecké stěně Big Wall na adrese Ocelářská 16.

Ne, školení, prodej vybavení i kontroly vybavení poskytujeme po celé České republice, případně dle domluvy i na Slovensku.

Na rezervační stránce jsou vypsané aktuálně nabízené termíny školení. Pokud máte o některý z nabízených termínů zájem, přihlaste se na něj. Následně obdržíte potvrzení a pokyny k úhradě.

V nabídce máme Základní školení, Školení 1: Střechy a konstrukce, Školení 2: Lanový přístup a umíme i uzpůsobit školení přesně pro potřeby zákazníka (kombinace výše uvedených, nebo například pouze školení pro používání osobních ochranných pracovních prostředků pro práci ve výškách). Zatímco Základní školení je pouze teoretické, tak Školení 1 a Školení 2 je hodně zaměřené na praxi.

Základní školení je teoretické školení (3 hodiny) pro pracovníky, kteří práci ve výškách vykonávají převážně ze žebříku, plošiny či lešení. Vhodné je pro pracovníky údržby, logistických hal nebo lešenáře.

Teoretické a praktické školení (8 hodin) pro pracovníky, kteří pracují s oporou nohou (ne v lanovém přístupu) – práce na střechách, konstrukcích, žebřících a stožárech. Vhodné je pro pracovníky instalující solární panely nebo provádějící jejich údržbu, pracovníky telekomunikačních služeb, klempíře, tesaře, pokrývače či kominíky. Více informací se dozvíte zde.

Praktické školení (16 hodin) navazující na Školení 1: Střechy a konstrukce je určeno pro pracovníky a v lanovém přístupu. Je vhodné pro pracovníky v průmyslových a sportovních halách, umývače oken, opraváře a umývače fasád nebo montážní techniky. Zde najdete podrobný popis.

Ozvěte se nám. Školíme vždy dle potřeb zákazníka, aby co nejvíce odpovídalo jejich potřebám.

Ozvěte se nám. Pokud máte zájem o proškolení více než 4 osob, domluvíme vám individuální termín dle vašich a našich možností.

Ano, a pokud máte specifické pracoviště, dokonce to upřednostňujeme.

Účastníci musejí být plnoletí a zdravotně způsobilý vykonávat práci ve výškách.

Pro praktické kurzy Š1: Střechy a konstrukce a Š2: Lanový přístup doporučujeme pevnou obuv a pracovní rukavice. Pokud máte své vybavení, vezměte si ho, naučíte se v rámci školení pracovat rovnou s ním. Pokud vybavení nemáte, půjčíme vám ho. Pokud v průběhu školení zjistíte, že vám něco z vybavení chybí, po školení vám pošleme zvýhodněnou nabídku na nákup.

V případě, že se rozhodnete termín zrušit:

  • 14 a více dní před poskytnutím služby, vrátíme vám 100% ceny služby
  • 4 - 13 dní před poskytnutím služby, vrátíme vám 70% ceny služby
  • 3 a méně dní před poskytnutím služby, v souladu s našimi obchodními podmínkami nevracíme nic.

Fungujeme na trhu více než 10 let, naši instruktoři mají široké zkušenosti s prací ve výškách i se školením. Školíme v malých skupinách a dle individuálních potřeb zákazníků. Preferujeme kvalitu před kvantitou. Našich zákazníků si vážíme a chceme, aby od nás odcházeli maximálně spokojení.

Podle legislativy nejpozději 1x za dvanáct měsíců. V náročných provozech a při intenzivním používání častěji (1x za tři až šest měsíců), po po mimořádné události neprodleně.

U většiny osobních ochranných pracovních prostředků se provádí vizuální a funkční kontrola, některé vybavení navíc musí být rozebráno a zkontrolováno i uvnitř.

O nejčastějších důvodech vyřazení OOPP jsme sepsali samostatně celý článek. Nejčastěji vyřazujeme vybavení z důvodu ztráty funkčnosti, nadměrného opotřebení a stáří prostředku. Méně často se potom setkáme také s nesprávným použitím (sportovní vybavení namísto pracovního), nevhodné označení (lihový fix na nosné části vybavení) a nesprávné skladování (vystavování nadměrné vlhkosti – koroze).

Vyřazené vybavení není dovoleno nadále používat k práci. Z vyřazených lan si můžete udělat například udělat rohožku, karabinu můžete připnout na klíče.

Samozřejmě. A budeme moc rádi. Nákup nového vybavení můžete domluvit přímo s pracovníkem, který pro vás zajišťoval kontrolu. Nebo se podívejte na naši nabídku na e-shopu. Pro slevu na nákup nás neváhejte kontaktovat.

Na rezervační stránce jsou vypsané aktuálně nabízené termíny kontrol OOPP. Pokud máte o některý z nabízených termínů zájem, přihlaste se na něj. 

Pokud vám termíny nevyhovují nebo máte větší množství vybavení, ozvěte se nám. Domluvíme s vámi termín i místo individuálně.

Ano, kontroly OOPP provádíme po celé České republice i na Slovensku. Pro více informací nás kontaktujte.

Kontrolujeme vybavení od značek Lanex, Singing Rock, Petzl, Fall Safe, Ardon / Kratos Safety, Miller Honeywell, Kask, Ocún, DMM, Tendon, Rock Empire, Up One, Camp, Haberkorn, Teufelberger, Edelrid, Beal, Skylotec, Climbing Technology, Ote-Protekt, Alpin Bupex, Courant, Simond, SkyPro, Tuff Built, Gilmonte, Rock Exotice, IKAR, Tractel, Salewa, Kong, Black Diamond.

Ano, jako jedni z mála českých firem máme oprávnění také na provádění kontrol zatahovacích zachycovačů pádu značek Singing Rock/IKAR, Lanex, Fall Safe, Ardon / Kratos Safety a Miller Honeywell.

Po provedení kontroly dostanete protokol se všemi zkontrolovanými výrobky. Nabízíme také elektronické vedení dokumentace v programech Vertical Space nebo Scannable.

Nabízíme vše pro práci ve výškách. Od teleskopických žebříků, přes vybavení pro zachycení pádu až po vybavení pro lanový přístup. Nabízíme vybavení českých i zahraničních značek. Pokud vám v naší nabídce něco chybí, dejte nám vědět, rádi to pro vás doplníme.

Obě varianty jsou možné. Standardně zasíláme zboží v rámci ČR prostřednictvím přepravních služeb (Česká pošta, DPD, Zásilkovna). Pokud máte zájem o osobní odběr, výdejní místo je Sokolovská 961/260 a datum a čas je na domluvě.

Dopravu zdarma poskytujeme na všechny objednávky s hodnotou vyšší než 3.000 Kč.

Můžete platit kartou, Apple Pay, Google Pay, v hotovosti (v případě osobního převzetí), převodem, dobírkou nebo pokud jste náš zákazník, tak fakturou se 14 denní splatností.

Ano, můžete odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží (s výjimkou produktů upravených na míru, hygienických výrobků po otevření apod.). Zboží musí být nepoškozené, v původním obalu a kompletní. Pro více informací nás kontaktujte na e-mailu shop@alturas.cz 

Ano, rádi vám s výběrem správného vybavení poradíme. Můžete nás kontaktovat na e-mailu shop@alturas.cz nebo telefonním čísle 607 712 834.